Skip to main content

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για εφήβους: «Από τις λέξεις στη σκηνή»

με την Κωνσταντίνα Ράικου

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ / ΩΡΑ

Κάθε Σάββατο 13:00 – 15:00

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

  • Απαιτείται η κράτηση θέσης στο τηλ 6989991615 ή στο ison.dance.theater@gmail.com
  • Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

9 μήνες (για 2-4 διδακτικές ώρες την εβδομάδα)

ΓΛΩΣΣΑ

  • Ελληνικά

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  • Πρώτο τρίμηνο (Οκτώβριος-Δεκέμβριος) :

Ασκήσεις επαφής κι  επικοινωνίας. Χτίσιμο δεσμών μεταξύ της ομάδας και καλλιέργεια  κλίματος εμπιστοσύνης. Εισαγωγή σε βασικές αρχές στησίματος  μιας παράστασης. Ανάπτυξη κοινού λεξιλογίου σε σχέση με τη  θεατρική πράξη στο σύνολό της. 

  • Δεύτερο τρίμηνο: (Ιανουάριος-Μάρτιος) :

Χωρισμός της ομάδας σε  ζευγάρια. Γνωριμία με τρεις Έλληνες ποιητές (Σεφέρης, Καβάφης,  Αναγνωστάκης) . Κάθε ομάδα δημιουργεί το δικό της σενάριο  αξιοποιώντας φράσεις των ποιημάτων της επιλογής της. Η  σκηνοθεσία, ο φωτισμός, η μουσική και η σκηνογραφία είναι επίσης  επιλογή της ομάδας. Κάθε εβδομάδα βλέπουμε όλοι τις  παρουσιάσεις όλων και κάνουμε προτάσεις προς βελτίωση. Την  επόμενη εβδομάδα βλέπουμε τη βελτιωμένη εκδοχή και αλλάζουν  τα ζευγάρια. 

  • Τρίτο τρίμηνο: (Απρίλιος-Ιούνιος):

Η ομάδες αποφασίζουν ποια  σενάρια θέλουν να κρατήσουν για την τελική τους παρουσίαση.  Πρόβες και τελικές λεπτομέρειες για την παρουσίαση. Δέσιμο των  κομματιών μεταξύ τους με αλλαγές σκηνικού, χορογραφίες και  μουσική. 

ΑΞΙΕΣ

  • Καλλιέργεια της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και των ανθρωπίνων  δικαιωμάτων.
  • Απόδοση αξίας στην πολιτισμική πολυμορφία, την ισότητα, τη  δημοκρατία και την ισονομία με αρωγό τη θεατρική πράξη.

ΣΤΑΣΕΙΣ

  • Δεκτικότητα στην πολιτισμική ετερότητα και σε άλλες πεποιθήσεις,  κοσμοθεωρίες και πρακτικές. 
  • Σεβασμός απέναντι στους συνανθρώπους/συναδέλφους μας.
  • Υπευθυνότητα.

ΣΚΟΠΟΣ

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο σύνολό του επενδύει στην ανθρώπινη  υπόσταση από δυο πλευρές, την ατομική και την ομαδική. Ο κάθε  εκπαιδευόμενος θα κληθεί να εφαρμόσει δραστηριότητες και ασκήσεις  που θα αφορούν τον ίδιο προσωπικά, αντλώντας από τις προσωπικές του  εμπειρίες καθώς και ομαδικές δραστηριότητες που θα απαιτούν τη  συνεργασία και τον αμοιβαίο σεβασμό μεταξύ της ομάδας. 

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να γνωρίσουμε το έργο των τριών ποιητών μέσα από την ανάγνωση  και την έρευνα.
  • Να δημιουργήσουμε καινούργια κείμενα και ιστορίες  χρησιμοποιώντας ήδη υπάρχουσες φράσεις και να ανακαλύψουμε  νέους τρόπους να ειπωθούν.
  • Να αποκτήσουμε εργαλεία που θα μας βοηθούν στη νοηματοδότηση  οποιουδήποτε κειμένου από εδώ και πέρα.
  • Να ενεργοποιηθούμε συναισθηματικά και ψυχικά.
  • Να εμπιστευτούμε, τον εαυτό μας, την ομάδα και τον κόσμο γύρω  μας.
  • Να φτιάξουμε από το μηδέν τη δική μας παράσταση.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΕΞΕΛΙΞΟΥΜΕ:

  • Αυτόνομη μάθηση. Ο κάθε εκπαιδευόμενος θα είναι σε θέση να  ξεκλειδώσει το κείμενο που του δίνεται και να ανακαλύψει τις  δράσεις/πράξεις που βρίσκονται πίσω από τις λέξεις.
  • Ακρόαση και παρατήρηση. Μελέτη της πραγματικής ζωής και  επαναπροσδιορισμός της επί σκηνής μέσα από πρακτικές ασκήσεις  και δραστηριότητες.
  • Ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Πώς αξιοποιώ ένα απρόοπτο  γεγονός/συμβάν στη σκηνή. Πώς αντιδρώ και το εντάσσω στη  σκηνική πράξη. Πώς δέχομαι την προτεινόμενη συνθήκη που μου  προσφέρει ο συμπαίκτης μου.
  • Δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων.
  • Δεξιότητες συνεργασίας
  • Επικοινωνιακές και γλωσσικές δεξιότητες.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η Κωνσταντίνα Ράικου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καρδίτσα. Αποφοίτησε από τη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. το 2020 και από τη Δραματική Σχολή «Αθηναική Σκηνή» το 2022. Εργάζεται ως ηθοποιός στο ελεύθερο θέατρο στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα παρακολουθεί το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ με ειδίκευση στη Διδακτική του Θεάτρου.