Μπροστά Στον Φακό
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ / ΩΡΑ
Διάρκεια από:
10 Ιανουαρίου μέχρι 1 Φεβρουαρίου 2025
Κάθε Παρασκευή 7-10 μμ και Σάββατο 4-7 μμ
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
-
Απαιτείται η κράτηση θέσης στο τηλ 2130411546
-
Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος.
-
Κόστος συμμετοχής: 200 €
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
-
8 τρίωρες συναντήσεις
ΓΛΩΣΣΑ
-
Ελληνικά
ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
- 1/ θα εμπλουτίσουν την θεωρητική τους κατάρτιση μαθαίνοντας την διαδικασία και τις βασικές αρχές της δουλειάς του ηθοποιού σε ένα κινηματογραφικό/τηλεοπτικό γύρισμα, καθώς και όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες που σχετίζονται με αυτήν (σε αντιστοιχία ή σε αντίθεση με το θέατρο) από την πρώτη ανάγνωση και την προσέγγιση του χαρακτήρα μέχρι το τελευταίο πλάνο και
- 2/ θα κάνουν παράλληλα πρακτική εξάσκηση όσων έμαθαν, δουλεύοντας πάνω σε σκηνές σεναρίων μπροστά στην κάμερα.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Το εργαστήριο περιλαμβάνει 3 ενότητες:
1/ Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή – (Τεχνικές Ακρόασης για Ηθοποιούς)
- Ποιες είναι οι διαφορές της θεατρικής με την κινηματογραφική ακρόαση (casting) – τι πρέπει να προσέξουμε.
- Φωτογένεια – μύθος ή πραγματικότητα – τι σημαίνει, πως την καλλιεργούμε και πως την επιστρατεύουμε.
- Βίντεο γνωριμίας στο casting – πώς στέκομαι μπροστά στην κάμερα και πως μιλάω – τι να πω όταν βρεθώ μπροστά στο φακό.
- Δοκιμαστικό – πως διαβάζουμε – ανάγνωση σεναριακού κειμένου χωρίς προετοιμασία, (Prima Vista ) σε ακρόαση για τον κινηματογράφο ή την τηλεόραση.
- Η αμηχανία της έκθεσης στο φακό και πως την αντιμετωπίζουμε.
2/ Πώς προετοιμάζω ένα ρόλο για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.
- Απ’ το τέλος στην αρχή – η απουσία ροής στην πορεία του ρόλου και πως θα την ξεπεράσουμε.
- Το cut ο μεγάλος εχθρός – συνέχεια και συνέπεια σε ένα ρόλο από πλάνο σε πλάνο και από σκηνή σε σκηνή.
- Τι είναι το ρακόρ (raccord) – και γιατί μας δεσμεύει, αλλά και πόσο μας βοηθάει στην ερμηνεία όταν το κατακτήσουμε.
- Υποκριτική στο Γύρισμα – ποιες είναι οι διαφορές της κινηματογραφικής ερμηνείας από τη θεατρική και οι διαφορές μεταξύ κινηματογραφικής μηχανής και θεατρικής πλατείας.
- Οι τεχνικές διαφορές – όσα δεν θα μάθω στο θέατρο
(με πρακτικές ασκήσεις)
Μικρόφωνο, φώτα, κάμερα – τα τεχνικά μέσα είναι σύμμαχοι κι όχι εχθροί.
Τι ρόλο παίζει η θέση της κάμερας και ο φακός – και γιατί μας ενδιαφέρει.
Από το gros plan στο γενικό – το μέγεθος του πλάνου και γιατί πρέπει να το ξέρουμε – πως προσαρμόζουμε την ερμηνεία μας.
Το κάδρο – Φυλακή ή πλαίσιο; – πως το αντιμετωπίζουμε.
Το μονοπλάνο – τι πρέπει να προσέξουμε.
Το πλάνο “αμόρσα” (amorce) και οι παγίδες του.
Το σώμα μας – πώς το χρησιμοποιούμε – ποιες οι διαφορές με τη θεατρική σκηνή.
Πώς και πότε μιλάμε στο κοντινό πλάνο.
Που πρέπει να κοιτάμε και πώς θα “γεμίσουμε” το βλέμμα – κοιτάω το φακό ή όχι;
Η δύναμη του βλέμματος και της σιωπής – εσωτερικός μονόλογος.
Αντιδράσεις – πιο σημαντικές από τις δράσεις.
Μικρoδράσεις – πολύτιμοι βοηθοί.
Συμπεράσματα και πρακτικές ασκήσεις στην κάμερα με παραδείγματα.
Δεν είναι απαραίτητο, αλλά θα βοηθήσει
– ένα απόσπασμα από μονόλογο (σύγχρονου έργου – περίπου 1 λεπτό).