Skip to main content

Μπροστά Στον Φακό

Masterclass Υποκριτικής & Πρακτικής Κινηματογράφου και Tηλεόρασης - από την Ακρόαση μέχρι το Γύρισμα - Τεχνικές Ακρόασης για Ηθοποιούς
με την Πηγή Δημητρακοπούλου

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ / ΩΡΑ

Διάρκεια από:
10 Ιανουαρίου μέχρι 1 Φεβρουαρίου 2025
Κάθε Παρασκευή 7-10 μμ και Σάββατο 4-7 μμ

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

  • Απαιτείται η κράτηση θέσης στο τηλ 2130411546
  • Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος.
  • Κόστος συμμετοχής: 200 €

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

  • 8  τρίωρες συναντήσεις

ΓΛΩΣΣΑ

  • Ελληνικά
Μπορεί να έχεις τελειώσει μια καλή σχολή και να έχεις εμπειρία στο θέατρο, αλλά όταν μαθαίνεις ότι θα γίνει η ακρόαση για μία ταινία νιώθεις ανασφάλεια κι όταν βρίσκεσαι μπροστά σε μία κάμερα αμηχανία. Γιατί; Θέλεις να εξοικειωθείς με την κάμερα και τον κινηματογραφικό τρόπο λήψης πριν το επόμενο casting;

ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Ένα θεωρητικό και πρακτικό σεμινάριο όπου οι συμμετέχοντες
  • 1/ θα εμπλουτίσουν την θεωρητική τους κατάρτιση μαθαίνοντας την διαδικασία και τις βασικές αρχές της δουλειάς του ηθοποιού σε ένα κινηματογραφικό/τηλεοπτικό γύρισμα, καθώς και όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες που σχετίζονται με αυτήν (σε αντιστοιχία ή σε αντίθεση με το θέατρο) από την πρώτη ανάγνωση και την προσέγγιση του χαρακτήρα μέχρι το τελευταίο πλάνο και
  • 2/ θα κάνουν παράλληλα πρακτική εξάσκηση όσων έμαθαν, δουλεύοντας πάνω σε σκηνές σεναρίων μπροστά στην κάμερα.
(Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα μοιραστούν σκηνές από σενάρια πάνω στις οποίες θα δουλέψουν όλοι οι συμμετέχοντες με την καθοδήγηση της σκηνοθέτριας)

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Το εργαστήριο περιλαμβάνει 3 ενότητες:

1/ Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή – (Τεχνικές Ακρόασης για Ηθοποιούς)

  • Ποιες είναι οι διαφορές της θεατρικής με την κινηματογραφική ακρόαση (casting) – τι πρέπει να προσέξουμε.
  • Φωτογένεια – μύθος ή πραγματικότητα – τι σημαίνει, πως την καλλιεργούμε και πως την επιστρατεύουμε.
  • Βίντεο γνωριμίας στο casting – πώς στέκομαι μπροστά στην κάμερα και πως μιλάω – τι να πω όταν βρεθώ μπροστά στο φακό.
  • Δοκιμαστικό – πως διαβάζουμε – ανάγνωση σεναριακού κειμένου χωρίς προετοιμασία, (Prima Vista ) σε ακρόαση για τον κινηματογράφο ή την τηλεόραση.
  • Η αμηχανία της έκθεσης στο φακό και πως την αντιμετωπίζουμε.

 

2/  Πώς προετοιμάζω ένα ρόλο για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

  • Απ’ το τέλος στην αρχή – η απουσία ροής στην πορεία του ρόλου και πως θα την ξεπεράσουμε.
  • Το cut ο μεγάλος εχθρός – συνέχεια και συνέπεια σε ένα ρόλο από πλάνο σε πλάνο και από σκηνή σε σκηνή.
  • Τι είναι το ρακόρ (raccord) – και γιατί μας δεσμεύει, αλλά και πόσο μας βοηθάει στην ερμηνεία όταν το κατακτήσουμε.
  • Υποκριτική στο Γύρισμα – ποιες είναι οι διαφορές της κινηματογραφικής ερμηνείας από τη θεατρική και οι διαφορές μεταξύ κινηματογραφικής μηχανής και θεατρικής πλατείας.

 

  1. Οι τεχνικές διαφορές – όσα δεν θα μάθω στο θέατρο

(με πρακτικές ασκήσεις)

Μικρόφωνο, φώτα, κάμερα – τα τεχνικά μέσα είναι σύμμαχοι κι όχι  εχθροί.

Τι ρόλο παίζει η θέση της κάμερας και ο φακός – και γιατί μας ενδιαφέρει.

Από το gros plan  στο γενικό – το μέγεθος του πλάνου και  γιατί πρέπει να το ξέρουμε – πως προσαρμόζουμε την ερμηνεία μας.

Το κάδρο – Φυλακή ή πλαίσιο; – πως το αντιμετωπίζουμε.

Το μονοπλάνο – τι πρέπει να προσέξουμε.

Το πλάνο “αμόρσα” (amorce) και οι παγίδες του.

Το σώμα μας – πώς το χρησιμοποιούμε – ποιες οι διαφορές με τη θεατρική σκηνή.

Πώς και πότε μιλάμε στο κοντινό πλάνο.

Που πρέπει να κοιτάμε και πώς θα “γεμίσουμε” το βλέμμα – κοιτάω το φακό ή όχι;

Η δύναμη του βλέμματος και της σιωπής –  εσωτερικός μονόλογος.

Αντιδράσεις – πιο σημαντικές από τις δράσεις.

Μικρoδράσεις – πολύτιμοι βοηθοί.

Συμπεράσματα και πρακτικές ασκήσεις στην κάμερα με παραδείγματα.

 

Δεν είναι απαραίτητο, αλλά θα βοηθήσει

– ένα απόσπασμα από μονόλογο (σύγχρονου έργου – περίπου 1 λεπτό).

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΗΓΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Η Πηγή Δημητρακοπούλου εργάστηκε για χρόνια ως σκηνοθέτιδα στην τηλεόραση -ανάμεσα στις τηλεοπτικές σκηνοθεσίες της δύο πολυβραβευμένα σήριαλ των τελευταίων δεκαετιών, η “Αίθουσα του Θρόνου” (βασισμένο στο μυθιστόρημα του Τάσου Αθανασιάδη) στο Mega) και το “Δέκα” (βασισμένο στο μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση) στον Alpha. Ανάμεσα στις σκηνοθεσίες της στο θέατρο, ο “Επαγγελματίας” του Ν. Κοβάσεβιτς, η “Ισορροπία του Nash” στην Πειραματική Σκήνη του Εθνικού Θεάτρου, το LEBENSRAUM του Θανάση Τριαρίδη και το “Υπόθεση Πολκ” της Σ.Νικολαΐδου στο ΚΘΒΕ.