Skip to main content

Εργαστήριο Παιδαγωγικής

Η δημιουργική δυνατότητα της αποτυχίας
9-10-11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Εισηγητές Εργαστηρίου: Gozde Atalay Kokkoris

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ / ΩΡΑ

Παρασκευή 09 Οκτωβρίου : 18:30-22:30
Σάββατο 10 Οκτωβρίου : 10:00-16:30 ( με 1/2 ώρα διάλειμμα)
Κυριακή 11 Οκτωβρίου : 10:00-16:30 ( με 1/2 ώρα διάλειμμα)

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

  • Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 12 άτομα
  • Κόστος συμμετοχής: 95 € (*χωρίς το ΦΠΑ)

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

  • 16 ώρες

ΓΛΩΣΣΑ

  • Αγγλικά

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

**Απαραίτητη η κράτηση θέσης λόγω περιορισμένου αριθμού συμμετεχόντων μέχρι 28 Σεπτεμβρίου,
μέσω e-mail: gozde_okm@hotmail.com
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6906859697
Χώρος διεξαγωγής:
ΙΣΟΝ
Μελενίκου 33, Βοτανικός (Μετρό Κεραμεικός)

9-10-11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Η δημιουργική δυνατότητα της αποτυχίας: Εργαστήριο Παιδαγωγικής

Εισηγητές Εργαστηρίου: Gozde Atalay Kokkoris

*Σε αυτό το εργαστήριο θα προσπαθήσουμε να επαναπροσδιορίσουμε την προσωπική αποτυχία και να
συνειδητοποιήσουμε τη δημιουργική δυνατότητα την οποία ενέχει.
Θα αναπτύξουμε την ικανότητα να αποδεχόμαστε την αποτυχία και το εντελώς άγνωστο ως στοιχεία
ζωτικής σημασίας της δημιουργικής διαδικασίας. Έπειτα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή την
εμπειρία ως εργαλείο στο περιβάλλον της διδασκαλίας. Παιχνίδια, αυτοσχεδιασμός, κίνηση, ζωγραφική,
δραματοποιημένη αφήγηση και δημιουργικό τραγούδι είναι κάποια από τα εργαλεία που θα
χρησιμοποιήσουμε για να αφυπνίσουμε την παιχνιδιάρικη διάθεση και να ελευθερώσουμε τους εαυτούς
μας από φόβους και κριτική.Οι δάσκαλοι με αυτό τον τρόπο θα έχουν τη δυνατότητα να
χρησιμοποιήσουν αυτά τα πρακτικά εργαλεία στην τάξη. Αυτό το εργαστήριο ακολουθεί τις αρχές του
Θεάτρου του Καταπιεσμένου του Augusto Boal και τις μεθόδους του Δημιουργικού Δράματος.

Όλοι μας έχουμε υπάρξει μαθητές και κατ’ επέκταση διαμορφωμένοι μέσω της εκπαίδευσης. Ξεκινώντας
μία συζήτηση για τα σχολικά χρόνια, ο καθένας έχει να θυμηθεί μία ιστορία. Κυρίως μία πικρή!!!!!!! Μία
ιστορία αποτυχίας ή πίεσης για να πετύχουμε.

Αλλά τί είναι η αποτυχία? Και μπορεί να έχει ένα θετικό αποτέλεσμα? Έχουμε στιγματίσει την
αποτυχία!! Το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει δαιμονοποιήσει τα λάθη και έχει ασκήσει ακραία πίεση
στους μαθητές για να πετύχουν υψηλά επίπεδα ακαδημαϊκής επιτυχίας, αναιρώντας τις χαρές της
μάθησης και καθιστώντας τα παιδιά αγχωμένα και θλιμμένα.
Αυτό το εργαστήριο ενδιαφέρεται να παρατηρήσει την αποτυχία από μία διαφορετική οπτική γωνία.
Αμφισβητεί την επικρατούσα προσέγγιση Σε ένα μέγεθος χωράνε όλοι ενός εκπαιδευτικού συστήματος
το οποίο κατασπαταλά τις ποιότητες των παιδιών και καταλήγει στην απώλεια της ατομικότητας/
προσωπικότητας. Αν στα παιδιά δεν επιτρέπεται να κάνουν λάθη, δεν θα ανακαλύψουν ποτέ τη
δημιουργική τους δυνατότητα και τις εξαιρετικές τους ικανότητες. Δεν προτείνεται να ενθαρρύνουμε
τους μαθητές να κάνουν λάθη απλά για να νιώσουν όμορφα ή ‘ότι το να κάνουμε λάθη είναι το ίδιο με το
να είμαστε δημιουργικοί. Αυτό που προτείνεται είναι να συγκεντρωθούμε στη διαδικασία παρά στο
αποτέλεσμα.

*Το εργαστήριο απευθύνεται σε παιδαγωγούς και μελλοντικούς παιδαγωγούς οι οποίοι ενδιαφέρονται να
εξερευνήσουν νέα μονοπάτια και να αναπτύξουν μία δημιουργική διδακτική διαδικασία καθώς και τη
δική τους δημιουργική διαδικασία.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Gozde Atalay Kokkoris :
Αποφοίτησε από το τμήμα Κριτικής Θεάτρου και Δραματουργίας του Πανεπιστημίου της
Κωνσταντινούπολης το 2004. Ασχολείται ενεργά με την υποκριτική από το 2000 μέχρι σήμερα ενώ
συμμετείχε και στην Θεατρική ομάδα “İstanbul Tıyatro Araştırmaları Topluluğu” για 4 χρόνια.
Παράλληλα, δούλεψε και ως δασκάλα Δημιουργικού δράματος μετά την αποφοίτησή της. Η βασική της
σπουδή στο σωματικό θέατρο και ιδιαίτερα στην ουδέτερη μάσκα και στον θεατρικό κλόουν έλαβε χώρα
αρχικά στη Μαδρίτη στο “Gabriel Chame and Hernan Gene ESTUDIOS TEATRALES” και αργότερα
στο Βερολίνο με τον Thomas Prattki στο πρόγραμμα του LISPA (London International School of
Performing Arts). Συμμετείχε και ολοκλήρωσε το νέο professional development program (IMPP) του
LISPA στο Βερολίνο με υποτροφία από το ίδιο το ίδρυμα. Έχει επίσης παρακολουθήσει πολυάριθμα
σεμινάρια βραχείας ή μακράς διάρκειας με καθηγητές όπως οι Mario Gonzalez, (teacher in Conservatoire
National Superieur D’Art Dramatique in Paris), Giovanni Fusetti, (founder of Helicos International
Theater School in Italy), Patrick Van Den Boom (teacher of De Goudse Clown School of the
Netherlands). Παράλληλα με τις σπουδές της στο σωματικό θέατρο, ήρθε σε επαφή και με τον κόσμο του
τσίρκου αλλά και της παραδοσιακής γιόγκα. Το 2011 δίδαξε στην κοινωνική σχολή τσίρκου για παιδιά
“Cabuwazi”στο Βερολίνο. Ενώ το 2012 ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή της ως δασκάλα γιόγκα στο Yoga
Vidya Gurukul στην Ινδία. Ως performer συμμετάσχει στην παράσταση “No Way Out” που πράσφατα
έκανε πρεμιέρα στο Ballhaus Ost 2018-2019 Βερολίνο. Επίσης συμμετείχε στο 2ο Pocket Festival of
Athens 2017 με την παράσταση ” Upside Down” Nasreddin Hodja Tales, στο Φεστιβάλ Αθηνών &
Επιδαύρου 2014 στην παράσταση “A Quiet Voice” , στο ZirCouplet-Variete shows 2012 & 2013 στο
Βερολίνο, σε παράσταση δρόμου για το Carnival of Cultures Festival 2012 στο Βερολίνο καθώς και σε
σειρά άλλων παραστάσεων. Από το 2009, ζει και εργάζεται σε διάφορες χώρες παίρνοντας μέρος σε
διεθνή προγράμματα, παίζοντας σε παραστάσεις, σκηνοθετώντας αλλά και διδάσκοντας .

ENGLISH VERSION

9-10-11th of OCTOBER

Creative Potential of Failure: PEDAGOGY WORKSHOP

Led by Gözde Atalay Kokkoris

*The workshop is aimed at educators and future teachers who are interested in exploring new paths of
teaching and developing a creative teaching process as well as their own creative potential.
In this workshop we will try to redefine personal failure and to become aware of its creative potential. We
will develop the ability of accepting failure and the completely unknown as vital elements within our
creative process. Then we can use this experience as a tool in our teaching environment. Games,
improvisation, movement, drawings, story dramatization and creative singing are some of the tools we
will be using to awake our playfulness and free ourselves from fears and judgment. The educators will
then be able to further use these practical tools in the classroom. This workshop draws on the Augusto
Boal Theater of the Oppressed and Creative Drama methods.

Schedule:
–  09th of October Friday 18:30-22:30
–  10th of October Saturday 10:00-16:30 (30′ break)
–  11th of October Sunday 10:00-16:30 (30′ break)

Total: 16 hours

Language: English

Cost: 95 euro (not VAT included)

Places limited to 12 participants.

Booking is essential until 28th of September 2020
For booking & information please contact:
gozde_okm@hotmail.com, 6906859697

VENUE: ISON Dance – Theater

All of us have been students and therefore shaped through education. Start a conversation on education
and everyone has a story to remember from our school years. Mostly a bitter one!! A story about failure
or the pressure of being successful.
But what is failure? And could it have a positive outcome? We have stigmatized failure!! Our education
system has demonized mistakes and has put extreme pressure on students to achieve high levels of
academic success, overriding the joys of learning and making kids anxious and depressed.
This workshop is interested in observing failure from a different angle. It questions the One Size Fits All
dominant approach of an educational system which wastes children’s qualities and results in loss of
individuality. If children are not allowed to make mistakes they will never fully discover their creative
potential and extraordinary capacities. It is not suggested that we should encourage students to fail just to
make them feel better or that making mistakes is the same as being creative. What is proposed is to
simply shift the focus on process rather than finished product.

Gözde ATALAY KOKKORIS is a Turkish director, teacher, dramaturg and performer. She studied
Theater Criticism and Dramaturgy of Istanbul University and has since worked as a facilitator and
performer. She trained Augusto Boal Theatre of the Oppressed and Creative Drama methods at the
university and taught at Ekol Drama School in Istanbul. She studied Physical Theatre ,Neutral Mask and

Clown with Hernan Gene and Gabriel Chame Buendia at “Chame and Gene Estudios Teatrales” and with
Thomas Prattki at LISPA. She trained in circus and clown at EMCA Municipality Circus School (Spain)
and taught at Cabuwazi, a social circus school for children (Berlin). She has further studied with Mario
Gonzalez (Conservatoire National Superieur D’Art Dramatique) Giovanni Fusetti (Helicos International
Theatre School Italy), Patrick Van Den Boom (De Goudse Clown School Netherlands) and Matej
Matejka. Her performances include: International Storytelling Festival (Athens & Pelion), A Quiet Voice
(International Athens & Epidaurus Festival) ZirCouplet-Variete Show, street performer (International
Carnival of Cultures Festival Berlin). In 2018-2019, she has been performing with the Company Flight of
Escales on the show No WAY OUT in the Ballhaus Ost of Berlin & Camden’s People Theatre London.
She is currently working with La Volada on a new show. Since 2009, she has been living and working in
several countries, where she is performing, directing and teaching. She is currently based in Athens.