Μαθήματα Υποκριτικής

 

ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ «Άνθρωπος-Στόχος-Δράση»

Από τη θεατρική σύμβαση στη μη θεατρική σύμβαση με κύριο άξονα την προσωπική απάντηση στο γιατί της κάθε δράσης.
Με χρήσιμες τεχνικές την «πρό-δραση» («predigra») και την άρνηση/«στοπ» («otkaz») που οριοθετούν τη «βίο-μηχανική» του Μέγιερχολντ και την «εκμηδένιση του εγώ» και την «επικέντρωση στο ουσιώδες» ως πτυχές της τεχνικής της αποστασιοποίησης του Μπρεχτ: υλικά οξύμωρα στην υπηρεσία του καθαρού στόχου μιας δράσης όπως αυτός προσλαμβάνεται μοναδικά από κάθε άνθρωπο.

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ «Άνθρωπος-Στόχος-Δράση»

Η αποδόμηση της ανθρώπινης κίνησης στην υπηρεσία της στοχευμένης έκφρασης. Από την παρατήρηση στην ερμηνεία. Ανάδειξη των προσωπικών κριτηρίων/μηχανισμών για τη μίμηση και την καταγραφή της ανθρώπινης δράσης.

ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ μέσα από τη νευρολογική παρατήρηση

Το μάθημα αυτό επικεντρώνεται σε βασικές αρχές της υποκριτικής μέσα από τη νευρολογική παρατήρηση. Με γνώμονα το νευρομυϊκό σύστημα και τη λειτουργία του προσεγγίζουμε τις αρχές της χαλάρωσης, της συγκέντρωσης, της συναισθηματικής-συναισθητικής ανάκλησης κ.α μέσα από τη σωματική δράση και τον τρόπο που ο εγκέφαλός μας προσλαμβάνει και εκτελεί τις οδηγίες αυτές. Χρησιμοποιούνται νευροδιαγνωστικές ασκήσεις προσαρμοσμένες σε ασκήσεις υποκριτικής.

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ μέσα από τη νευρολογική παρατήρηση

Βασισμένοι στη θεμελιώδη νευρολογική αρχή: ‘Για την παραγωγή της οικειοθελούς κίνησης πρέπει να δοθεί εντολή από τα κινητικά κέντρα του στελέχους και του φλοιού του εγκεφάλου. Επιπλοκές στη μεταφορά της εντολής αυτής μέσω των κινητικών νευρώνων στους μύες, οδηγεί στη μη δυνατή εκτέλεσή της. Η κίνηση όμως με την έννοια της αντίληψης και της πρόθεσης έχει ήδη υπάρξει’ προσεγγίζουμε το μάθημα του αυτοσχεδιασμού, ενεργοποιώντας μία από της κυριότερες εγκεφαλικές λειτουργίες ίδια σε όλους τους ανθρώπους, ανάπηρους και μη: Την φαντασία μας.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ & ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Εισαγωγή στην Ιστορία του Αρχαίου Θεάτρου:

Προέλευση – Προ-δραματικός μύθος – Είδη

Ο χώρος του αρχαίου θεάτρου:

αρχιτεκτονική – γλυπτική – λειτουργία

Συγκριτκή προσέγγιση:

Αισχύλος- Σοφοκλής-Ευριπίδης

Από το τέλος του αρχαίου κόσμου ως την Αναγέννηση:

Εκκλησία και θέατρο-το λειτουργικό δράμα της δυτικής Εκκλησία-το κοσμικό θέατρο του Μεσαίωνα-το πέρασμα στην Αναγέννηση

16-17ος αιων: commedia dell’arte, ελισαβετιανό θέατρο, μάσκες, Σαίξπηρ, νεοκλασσικισμός, όπερα)

18-19ος αιων: Διαφωτισμός, Ρομαντισμός, απαρχές Ρεαλισμού

1880-1930: Ρεαλισμός, Νατουραλισμός, Συμβολισμός, Φουτουρισμός, Ντανταϊσμός, Σουρεαλισμός, Εξπρεσιονισμός και το Θέατρο της Σκληρότητας. Πολιτικό Θέατρο, Επικό Θέατρο.

ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ

Το μάθημα εξετάζει και αναλύει τις μεγάλες θεωρίες της υποκριτικής που διαμόρφωσαν τη θεατρική πρακτική  από τον 18ο αιώνα μέχρι σήμερα.

ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ (7 έως 13 ετών)

Η πρώτη γνωριμία του παιδιού με το μαγικό κόσμο του θεάτρου. Αναζήτηση των μοναδικών εκφραστικών μέσων και η ανάδειξή τους. Η ομαδικότητα και η συνεργασία μέσα από τη δημιουργία μιας παράστασης.

ΦΩΝΗΤΙΚΗ & ΟΡΘΟΦΩΝΙΑ

Η φωνή του ηθοποιού είναι το πολυτιμότερο εργαλείο επικοινωνίας του με το κοινο. Η καλλιέργεια της φωνής και η ορθοφωνία αποτελούν τα βασικότερα μαθήματα της υποκριτικής. Κύριοι στόχοι του μαθήματος είναι η διαχείριση της αναπνοής, η ανάπτυξη φωνητικής ικανότητας και ορθής απόδοσης τραγουδιού, η αναγνώριση του τονικού ύψους και του ρυθμού, η εκμάθηση της μουσικής γραφής και η διδασκαλία της ιστορίας της μουσικής με έμφαση στην αξία του λειτουργικού δράματος και της όπερας.

Μαθήματα Χορού

ΚΛΑΣΙΚΟ ΜΠΑΛΕΤΟ

Το κλασικό μπαλέτο αποτελεί ένα από τα πιο δομημένα είδη χορού και χαρακτηρίζεται από συγκεκριμένες αρχές στην κίνηση όπως οι αντίθετες δυνάμεις, οι άξονες, το en dehors, ο συντονισμός των άκρων, η αναπνοή, ο ρυθμός. Σε αυτό το μάθημα θα αποκτήσουμε σιγά σιγά πλήρη έλεγχο των κινήσεων του σώματος και θα διευρύνουμε τις αισθήσεις της κιναίσθησης (αιθουσία – ισορροπία) και της ιδιοδεκτικότητας (θέση και κίνηση των αρθρώσεων και των μυών). Στόχος του μαθήματος είναι η οργάνωση, η ελευθερία στην κίνηση, η καλύτερη αντίληψη του εαυτού στο εδώ και τώρα, η αίσθηση του ρυθμού και η καλύτερη μνήμη μέσα από την επανάληψη. Θα δουλέψουμε το σώμα μας προς τα πάνω και έξω διατηρώντας την εσωτερική αίσθηση και δύναμη.

ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΟΣ - Release Technique

Το μάθημα είναι σχεδιασμένο για να αναπτύξει τις τεχνικές δεξιότητες των χορευτών – μαθητών στην τεχνική του σύγχρονου χορού. Εδώ θα γνωρίσουμε τις πλούσιες, διαφορετικές και αντιθετικές ποιότητες, ταχύτητες και δυνατότητες που έχει το σώμα μας μέσα από συνδυασμούς και χορογραφίες. Θα ανοίξουμε και θα κλείσουμε, θα ανεβούμε και θα κατεβούμε, θα πάμε γρήγορα και αργά, με ροή ελεύθερη ή διακεκομμένη, κάποιες φορές με πρόθεση στην κίνηση και κάποιες χωρίς, καταβάλλοντας πάντα τη λιγότερη δυνατή μυϊκή ένταση.

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΧΟΡΟΥ

Ο αυτοσχεδιασμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του σύγχρονου χορού, απαραίτητο για τη δημιουργικότητα, την έκφραση και την ανάδειξη της προσωπικής καλλιτεχνικής ταυτότητας. Το μάθημα αυτό είναι μια έρευνα πάνω στο προσωπικό κινητικό προφίλ του κάθε χορευτή, ένας χώρος έκφρασης, δημιουργίας και επικοινωνίας με την ομάδα. To μάθημα βασίζεται στο DanceAbility – μέθοδος κινητικού αυτοσχεδιασμού για συμπεριληπτικής ομάδες