Per-form: Μορφή εν τω γίγνεσθαι.

Σεμινάριο Performance Art από τη Σοφία Σταυρακάκη
14 Νοεμβρίου -19 Δεκεμβρίου
Απευθύνεται σε ηθοποιούς, εικαστικούς, χορευτές κι όσους επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με το αντικείμενο της Performance ως σύγχρονη δημιουργία.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ / ΩΡΑ

14 Νοεμβρίου – 19 Δεκεμβρίου
Κάθε Σάββατο 4-8 μμ
Συνολική διάρκεια: 24 ώρες

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

  • Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 9 άτομα

ΚΟΣΤΟΣ

  • Κόστος συμμετοχής: 140 euro

ΓΛΩΣΣΑ

  • Ελληνικά

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

Τόπος διεξαγωγής: ISON Theater, Μελενίκου 33, (Μετρό Κεραμεικός)
Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων, καλέστε μας μέχρι τις 10/11/20
Κατάθεση 70 ε μέχρι και 12/11/20
Απαραίτητη η κράτηση θέσεων στο τηλέφωνο:
2130411546

Περιγραφή:

Per-form: Μορφή εν τω γίγνεσθαι.

Στο σεμινάριο εστιάζουμε στο σώμα ως πεδίο μορφικού λεξιλογίου κι αναπτύσσουμε τα δομικά στοιχεία του Αυτοσχεδιασμού.

Η σωματική τέχνη ως δρώμενο και δημιουργική αυτογνωσιακή λειτουργία που προσφέρει την εμπειρία της διαρκούς έρευνας για τη σχέση «Τέχνη-Ζωή».

Ο εκτελεστής/performer με άξονα ένα συγκεκριμένο θεατρικό έργο μέσω της ιδιωτικής του ανάγνωσης ανιχνεύει την ουσία της ταυτότητας του ήρωα του, το σημείο μαρτυρίας δηλαδή όπου ο χαρακτήρας προσφέρει αυτό που δεν μπορεί να πει, το Αίτιο, ως κοινωνική αξία που εισβάλλει στο δημόσιο χώρο (διά-δραση).

Με πλοηγό το σώμα, αλλάζει η ανάγνωση του έργου.

Στόχος είναι να συναντηθεί η ιδιωτικότητα του ηθοποιού με την ιδιωτικότητα του ρόλου.

Η Performance ως διαδικασία της  μετατροπής του χαρακτήρα του έργου σε τόπο κατοικήσιμο κι όχι επισκέψιμο.

Λίγα λόγια για εμένα ως performer

Γεννήθηκα τον Αύγουστο του 1979 στην Αθήνα.
Έμαθα να μιλάω στις γλώσσες που μου δίδαξαν.
Ύστερα να επαναλαμβάνω ό,τι έμαθα.
Χωρίς δυνατότητα διαφυγής.
Εν το μεταξύ σπούδασα θέατρο και χορό. Από τότε κυρίως με solo performances art ξεκίνησα μια μοναχική διαδρομή αναζήτησης θεατρικής γλώσσας.

Στη φαντασιακή πραγματικότητα των δρώμενων και κειμένων μου οι λέξεις από τις γλώσσες που διδάχτηκα εκφέρονται ακέραιες,
πολλές φορές αποκομμένες από το σύνολο, ως σχόλιο αλλά κυρίως ως αυτοκριτική.
Χρησιμοποιούνται σαν “γροθιά”,  όπως επέστρεφαν σε μένα έπειτα από κάθε αποτυχημένη προσπάθεια για συνεννόηση, “γροθοκοπώντας”.

Στα έργα μου κυριαρχεί σκόπιμα η αινιγματική γοητεία των αταξινόμητων φράσεων.
Επιδιώκω τη νοηματική ασάφεια, υπογραμμίζοντας με κυνισμό το παράλογο της ύπαρξης .
Ο λόγος λειτουργεί ως κραυγή αγωνίας για την κατάπτωση στο εφήμερο του είναι.
Έννοιες, ιδέες και αξίες δεν συνεργάζονται επειδή οι αλήθειες είναι όσες και οι φόβοι μας•
κι αυτό σηκώνει μεγάλη συζήτηση…

Οι άνθρωποι δε λεμέ την αλήθεια, αντιθέτως προσφέρουμε απλόχερα τον αληθινό εαυτό μας παρά μονο σε ό,τι κάνουμε.
Δεν αποτελώ εξαίρεση.

‘ ‘ Κι έπειτα είναι κι εκείνα τα φωτεινά διαστήματα, με τους πολύχρωμους κήπους, της άνοιξης του μυαλού μου ‘ ‘

Βουβοί μάρτυρες τα χειρόγραφα μου, τα προπαρασκευαστικά έργα
πριν το έργο,
όλα στο εργαστήρι μου,
όπου η αγάπη μου για τη ζωή
και τον άνθρωπο μεταφράζονται
σε πράξεις αυτοπροσφοράς
με κόπο απαλλαγμένες
από ιδεολογήματα,
λεκτικά παραληρήματα
και το υπερφίαλο εγώ.

Με εκτίμηση
Σοφία Σταυρακάκη